Header Ads

Jadual Perlawanan Bola Sepak Sukan Sea 2017


Acara bola sepak Sukan SEA Kuala Lumpur 2017 bakal memulakan perlawanan pertama seawal 14 Ogos 2017 iaitu seminggu sebelum kejohanan utama bermula. Saya ada sediakan jadual perlawanan bola sepak sukan sea 2017 untuk peminat bola sepak tanah air yang mahu mengikuti perkembangan Skuad  Malaysia Bawah 23.

Skuad Malaysia Bawah 23 Tahun di letakkan bersama Singapura, Myammar, Laos dan Brunei di dalam Kumpulan A. Manakala Indonesia, Timor Leste, Filipina, Thailand, Vietnam dan Kemboja pula di letakkan di daam Kumpulan B.

Acara bola sepak sukan sea 2017 bakal di adakan di empat venue berasingan. Antara venuenya ialah Stadium Nasional Bukit Jalil, Stadium Shah Alam, Stadium UiTM Shah Alam, Stadium Selayang dan Stadium UM Arena Kuala Lumpur.


Jadual Perlawanan Bola Sepak Sukan Sea 2017


Di bawah disertakan jadual perlawanan bola sepak antara pasukan-pasukan setiap kumpulan. Rujuk gambar untuk lebih jelas.


Perlawanan Separuh Akhir Bola Sepak Sukan Sea 2017

Juara Kumpulan A Vs Naib Juara Kumpulan B

Juara Kumpulan B Vs Naib Juara Kumpulan A


Besar harapan peminat bola sepak malaysia untuk melihat skuad bola sepak negara menang ibu segala pingat emas sukan sea iaitu Acara Bola Sepak. Kali terakhir Skuad Malaysia Memenangi pingat emas adalah pada 2011 di Indonesia.

2 comments:

  1. Harap2 malaysia juara bolasepak sukan sea kali ini.

    ReplyDelete
  2. Sape2 blh bantu nk beli tiket. Trip bdk skolah dr trganu...

    ReplyDelete

Powered by Blogger.