Header Ads

Belajar Fb Ads Hanya Dari Rumah


Belajar FB Ads Hanya Dari Rumah? Boleh ke dengan hanya belajar teknik-teknik buat jualan dengan menggunakan laptop sahaja dari rumah anda? sudah ramai penjual barangan atau penjual servis di facebook sekarang sudah menggunakan facebook untuk meningkatkan jualan mereka.

Mungkin anda tiada masa untuk pergi seminar, kelas dan juga tiada modal yang banyak untuk belajar teknik buat jualan dengan FB Ads. Saya syorkan anda baca artikel ini sehingga tamat.

Menurut laporan daripada website amanz dot my, lebih kurang 18 juta rakyat malaysia menggunakan Facebook yang aktif setiap bulan. 94% daripada mereka iaitu 17 juta menggunakan facebook sebagai medium untuk berhubung dengan rakan-rakan melalui peranti mudah alih mereka.

Besarkan jumlah pengguna facebook di Malaysia?

Bagaimana Facebook boleh membantu anda memasarkan produk atau servis anda ke seluruh Malaysia? Saya tahu masih ramai yang menggunakan facebook akaun peribadi untuk mendapatkan jualan. Tapi bagaimana nak bagi semua orang yang berminat dengan produk atau servis kita tahu akan kewujudan produk atau service kita? Rakan-rakan yang boleh ditambah dalam senarai akaun peribadi hanya lah 5,000 rakan. Takkan la hari-hari nak promote produk kita atau servis kita di facebook personal semata-mata.

Selain itu, anda boleh juga memasarkan produk atau servis anda dengan memasuki sesuatu group yang ramai ahli di facebook. Adakah semua orang yang berada dalam group itu berminat dengan produk atau servis kita? tidak semestinya kan.

Tahukah anda, anda boleh buat jualan di facebook dengan menggunakan facebook advertising atau fb ads.

Apa itu FB Ads?


Fb ads adalah alat pemasaran daripada facebook untuk membantu peniaga online memasarkan produk atau servis mereka di facebook. Ianya berbayar minima RM3 sehari sehingga beberibu-ribu ringgit sehari yang mana anda boleh setkan untuk mendapat jumlah pengguna yang ramai dalam sehari.

Nampak besarkan potensi Fb Ads?

Anda boleh tentukan bilangan pengguna yang anda nak capai berdasarkan bajet yang anda mampu bayar.


Untuk Belajar Fb Ads Hanya Dari Rumah, anda hanya memerlukan komputer, laptop, tablet dan smartfon asalkan ada sambungan internet.

Saya syorkan rakan pembaca blog ini untuk menyertai Like Method, satu program pembelajaran Fb Ads di dalam satu group komuniti.

Apa yang anda akan belajar?

Ada 21 video yang terbahagi kepada 3 fasa:

Fasa 1: Pre-Like (8 video) - Fasa paling penting yang ramai peniaga online tak buat. Anda tak ikut, anda tak akan dapat buat jualan di FB sampai bila-bila!

Fasa 2: Like Phase (4 video) - Fasa untuk menarik Likes mencurah-curah dari Facebook. Biarkan Facebook bekerja untuk anda!

Fasa 3: Post-Like Phase (9 video) - Fasa terakhir di dalam Like Method. Anda akan tahu cara nak kurangkan kos iklan anda sehingga 90% dan tingkatkan keuntungan 3 KALI GANDA.

UPDATED : 5 video terbaru

Group ini juga satu-satunya tempat anda belajar online marketing selain FB Ads. Anda boleh belajar copywriting, advertising, sales, tools dan bermacam-macam lagi pada bila-bila masa sahaja.

Satu panduan belajar fb ads lengkap dari A-Z untuk membantu peniaga online meledakkan jualan di facebook.

Klik Link Bawah.


Saya dah join anda bila lagi?

1 comment:

Powered by Blogger.