Header Ads

Panduan Peperiksaan Online Pegawai Penerangan S41

Assalamualaikum & Salam Sejahtera. Hai & apa khabar pembaca blog saya? Mula2  sekali saya ucapkan terima kasih dan selamat datang ke blog saya untuk mereka yang pertama kali sampai ke blog saya. Selamat Bekenalan Ya.

Kali ini saya nak kongsi sedikit berkenaan Panduan Peperiksaan Online Pegawai Penerangan S41 Sessi April 2017.

Peperiksaan Online Pegawai Penerangan S41


Untuk buat semakan sama ada anda terpilih atau tidak, periksa di sini => Pegawai Penerangan S41. Peperiksaan Online Pegawai Penerangan dijadualkan pada 17 April 2017. Waktunya ialah pukul 8.00 Malam sehingga 9.40 Malam.

Info Pegawai Penerangan S41


DESKRIPSI TUGAS :

Bertanggungjawab menguruskan sidang akhbar, draf kenyataan akhbar, nota-nota taklimat dan maklumat, pengurusan penerbitan, pameran, laporan tahunan dan bertindak sebagai Pegawai Perhubungan Awam di Kementerian/Jabatan. Bagi Kementerian Kesihatan, tugas-tugasnya ialah bertanggungjawab merancang, melaksana, menyelaras dan menilai program-program pendidikan kesihatan dan menilai penggunaan media dan alat pandang dengar serta bertanggungjawab sepenuhnya ke atas penyelenggaraan bahagian ‘non-print' Pusat Pendidikan Kesihatan dan Komunikasi termasuk unit bergerak.

Gaji Minimum : RM2,078.00


Gaji Maksimum : RM9,544.00

Kadar Kenaikan : RM225.00

Syarat-syarat lain anda boleh tengok di sini, Pegawai Penerangan S41

Cara Nak Lulus Peperiksaan Online Pegawai Penerangan 


Mungkin ramai yang tersenarai untuk menduduki peperiksaan online ini tak tahu nak baca apa. Usah risau. Tim Infokerjaya baru sahaja mengeluarkan panduan dalam bentuk digital iaitu ebook. Tapi jualan ini dibuka hanya untuk 4 hari je sebelum peperiksaan online yang berlangsung pada 17 April 2017 ini.

Apa yang ada dalam Panduan Ini?



  • 40++ Nota Ringkas
  • Maklumat Format 2017
  • Skop Soalan Lalu
  • Contoh Soalan Seksyen A
  • Contoh Soalan Sekyen B


Peluang menduduki peperiksaan online seperti ini sepatutnya tidak disia-siakan. Saya tahu anda pasti tak nak jadi macam ini.

Ok, Jika Anda Serious. Panduan ini memang berbaloi untuk di miliki. Cara nak dapatkan Panduan Peperiksaan Online ini melalui link di bawah :

==> Panduan Peperiksaan Online Pegawai Penerangan  Gred S41 

Saya doakan anda dapat menjawab soalan peperiksaan dengan baik hari isnin nanti. Good Luck Key !!!

















No comments

Powered by Blogger.