Header Ads

Rujukan & Contoh Soalan - Pegawai Kawalan Trafik Udara A41 & Penolong Pegawai Kawalan Trafik Udara A29

Rujukan & Contoh Soalan - Pegawai Kawalan Trafik Udara A41 & Penolong Pegawai Kawalan Trafik Udara A29. Tahniah kepada yang mendapat panggilan untuk menduduki peperiksaan online Pegawai Kawalan Trafik Udara A41 & Penolong Pegawai Kawalan Trafik Udara A29. Peperiksaan Online ini akan berlangsung pada Selasa 3 Oktober 2017.

Untuk memeriksa kelayakan anda menduduki peperiksaan online ini, sila pastikan anda sudah mendapat SMS daripada Suruhanan Jaya Perkhidmatan Awam. Selain itu, anda juga boleh menyemak kelayakan anda di website Suruhan Jaya Perkhidmatan Awam Portal SPA.



Semakan Menduduki Peperiksaan Online Pegawai Kawalan Trafik Udara A41 & Penolong Pegawai Kawalan Trafik Udara A29 

Untuk menyemak kelayakan anda sama ada boleh menduduki peperiksaan online Pegawai Kawalan Trafik Udara A41. Anda boleh lihat DISINI.

Sila masukkan Kad Pengenalan Anda.

Untuk menyemak kelayakan anda sama ada boleh menduduki peperiksaan online Penolong Pegawai Kawalan Trafik Udara A41. Anda boleh lihat DISINI.

Sila masukkan Kad Pengenalan Anda.

Tarikh Peperiksaan Online Pegawai Kawalan Trafik Udara A41 & Penolong Pegawai Kawalan Trafik Udara A29 

Tarikh Peperiksaan : 03 Oktober 2017 (Selasa)

Seksyen A : 08:00 PM - 08:40 PM

Seksyen B : 08:55 PM - 09:40 PM
P.s : Peperiksaan Online Memasuki Perkhidmatan Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41 akan dijalankan secara serentak dengan Peperiksaan Online Memasuki Perkhidmatan Penolong Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A29. Bagi calon-calon yang layak menduduki kedua-dua peperiksaan, anda hanya perlu menduduki satu (1) peperiksaan sahaja iaitu Peperiksaan Online Memasuki Perkhidmatan Pegawai Kawalan Trafik Udara Gred A41.
P.s.s : Semua calon akan menduduki peperiksaan pada sesi dan masa yang sama, bermula pada jam 8:00 malam hingga 9:40 malam.
Jumlah kekosongan jawatan untuk Pegawai Kawalan Trafik Udara A41 & Penolong Pegawai Kawalan Trafik Udara A29 ialah sebanyak 80.

Tugas Pegawai Kawalan Trafik Udara A41

Bertanggungjawab memberikan perkhidmatan kawalan trafik 'Area Control' di dalam ruang udara Malaysia selaras dengan peraturan-peraturan yang terkandung di dalam Manual Arahan Operasi (M.O.I) dan Unit Arahan Operasi (U.O.I) dan sebagainya dengan memberi panduan, arahan dan kebenaran kepada juruterbang bagi membantu mereka supaya dapat mengendalikan pesawat dengan selamat, teratur dan pantas.

Tugas Penolong Pegawai Kawalan Trafik Udara A29

Bertanggungjawab memberikan perkhidmatan 'Aerodrome/Approach Control' kepada semua juruterbang/pesawat di dalam ruang udara Malaysia selaras dengan peraturan-peraturan yang terkandung di dalam Manual Arahan Operasi (M.O.I), Unit Arahan Operasi (U.O.I) dan sebagainya serta mengendalikan data-data operasi untuk kegunaan kawalan trafik udara.

Terdapat 2 seksyen utama dalam Peperiksaan Online Pegawai Kawalan Trafik Udara dan Penolong Pegawai Kawalan Trafik Udara

Pecahan Seksyen Peperiksaan adalah seperti di bawah.Disertakan juga Contoh Soalan Pegawai Kawalan Trafik Udara dan Penolong Pegawai Kawalan Trafik Udara sebagai rujukan calon

1. Seksyen A ( Pengetahuan Am Tentang Malaysia dan Dunia )
2. Seksyen B ( Daya menyelesaikan Masalah Matematik )

Contoh Soalan Seksyen A Dan B Pegawai Kawalan Trafik Udara A41 & Penolong Pegawai Kawalan Trafik Udara A29

Kebiasanyaan dalam Soalan Seksyen A Pengetahuan Am yang terdiri daripada soalan mengenai Negara Malaysia & Alam Sekeliling

CONTOH SOALAN :

1. Lapangan Terbang Antarabangsa Senai juga dikenali sebagai

A. Lapangan Terbang Antarabangsa Sultan Ismail Petra
B. Lapangan Terbang Antarabangsa Sultan Ismail
C. Lapangan Terbang Antarabangsa Sultan Azlan Shah
D. Lapangan Terbang Antarabangsa Tengku Ibrahim

Kebiasaanya dalam soalan seksyen B Daya Menyelesaikan Masalah

CONTOH SOALAN :

1. If 16 X 16 X 16 = 8 X 8 X P, then P = ?
A 4
B 8
C 48
D 64

Kenapa anda perlu lulus dalam peperiksaan online ini? ini kerana ia merupakan peringkat saringan pertama sebelum anda di panggil ke peringkat saringan seterusnya.

Berapa ramai yang di panggil untuk menduduki peperiksaan online Pegawai Kawalan Trafik Udara A41 & Penolong Pegawai Kawalan Trafik Udara A29 ini?

Mahukah anda jika ada satu panduan rujukan serta contoh soalan untuk lulus cemerlang dalam Pegawai Kawalan Trafik Udara A41 & Penolong Pegawai Kawalan Trafik Udara A29?



RUJUKAN EXAM ONLINE PEGAWAI & PENOLONG KAWALAN TRAFIK UDARA

Tekan www.wasapwafi.ga untuk dapatkan nya sekarang !!!

1 comment:

Powered by Blogger.